FÖRSÄLJNINGS- OCH LEVERANSVILLKOR FÖR FAVORITTRÄD

Gratis leverans i Sverige (de två första siffrorna i postnumret  (10-19, 20-29, 30-37.38-39, 41-44, 45-47, 50-52, 53-59) och gratis leverans inte tillgänglig för öar som inte är förbundna med land via bro. Om din postnummer inte finns i den här listan kan kosta ett extra pris. Vår lastbilen utan kran/ köparen måste lasta av produkten.

För leverans till öar utan broanslutning är priset förbestämt och meddelas av FAVORITTRÄD innan beställning är klar. Köparen måste fråga och läsa avtalet.

Följande försäljnings- och leveransvillkor gäller för alla leveranser från FAVORITTRÄD.

Villkor och instruktioner:

Om du skulle ha några frågor:

Kontakta vår kundtjänst på e-mail:

info@favorittrad.se

Leveranstid och transport:

Vi skickar din beställning så snart som möjligt normalt inom 1-8 veckor, beroende på typen av varor. Badkar 1-3 veckor, grillhus, paviljonger, utomhus bastu, campinghytter – 2-4 veckor,

Log hytter 2-8 veckor. Om det finns några förändringar i standardmodeller kan det vara 8 till 10 veckor, elementhus 6-10 veckor.

Leveranstider är vägledande och garanteras inte exakt dag / tid. Leveranstiden uppdateras kontinuerligt de sista dagarna / timmarna före leverans.

Kundtillfredsställelse med våra produkter och tjänster är viktigt för oss. Därför rekommenderar vi att du undersöker och räknar dina varor för defekter så snart som möjligt efter mottagandet, senast 8 dagar efter leverans. Om det saknas delar, vänligen kontakta FAVORITTRÄD genom att skriva e-post (möjligen ring oss samtidigt för att underlätta expeditionen och göra det snabbare) och det ska avtalas skriftligen med FAVORITTRÄD vad som initieras (om köparen måste göra något).

När inte monterade produkter monteras av köparen, ansvarar köparen för att kontrollera att materialet är i gott och oskadat skick såväl som för hantverkarens montering av produkten, inklusive för täthet av mönster / konstruktion, tak och bad.
Leverans av varor från FAVORITTRÄD anses vara klar när kunden har tagit emot varorna och har börjat lossa.

Klagomål / garanti

Enligt inköpsdokumentet, har du 24 månaders garanti på alla varor. Klagomål tas emot inom 24 månader. Detta innebär att du antingen får den reparerad eller ersatt. Återbetalning eller minskning av pris är beroende på den specifika situationen. Kravet måste vara berättigat. Garantin gäller även för defekta varor eller tillverkningsfel. Garantin gäller inte fel eller skador som orsakats av felaktig användning / montering av produkten eller felaktigt underhåll. På grund av felaktig användning av bubbelbadet, som ofta står utan vatten under en period, kan börja läka. Klagomål tas emot inom 21 dagar från köparen (om det händer, kan vi fortfarande hjälpa dig att lösa problemet, men vi är inte ansvariga). Om du har klagomål på produkten, kontakta gärna FAVORITTRÄD. kundservice genom att skicka ett mail till info@dihc.se  bifoga BILDER som visar problemet samt beställnings FAKTURANUMMER.

Avbeställningsvillkor:

FAVORITTRÄD ger en 14-dagars ångerrätt för standardvaror, från den dag du har mottagit varan. Om du ångrar ditt köp måste FAVORITTRÄD underrättas inom 14 dagar från den dag du mottagit varan. Avbeställningsrätten är inte tillåten på specialtillverkade varor. Avbeställningsrätten träder i kraft den dag du mottagit produkten. Avbeställningsrätten gäller även om du har använt föremålet, men säljvärdet för föremålet blir reducerat. Ett värde på den returnerat varan måste komma överens. Vi skulle vilja att du returnerade varan i väsentligen samma skick och kvantitet som den är mottagen. Du betalar fraktkostnaden när du returnerar varan inom 14 dagar från mottagandet. Återbetalningar kommer att ske så snart som möjligt efter att vi mottagit och kontrollerat den returnerade produkten om den uppfyller villkoren. Du skall skicka varan tillbaka till FAVORITTRÄD och du betalar fraktavgiften.

Köparens ansvar för varor

MYCKET VIKTIGT! Vid mottagandet av varan måste köparen noggrant inspektera förpackningen och, i händelse av skador på förpackningen, ange den i CMR (vid leverans måste köparen underteckna den). Inom två veckor måste köparen inspektera föremålet för defekter eller produktionsfel och lista dem via e-post på info@dihc.se

Delar av låg kvalitet kommer att bytas ut omedelbart. Defekter till följd av felaktiga lagringsförhållanden under långvarig lagring räknas inte som produktionsfel.

Varornas risk:

Risken för inköpta varor i Dihc överföra till konsument vid leveranstidpunkten. När varan skickas tillbaka, bär kunden risken för varan tills vi har tagit emot den. Kunden själv ansvarar för skadade/trasiga förpackningar eller försvunna varor.

Informationsförpliktelser:

Kontrakt eller avtal (inköpsorder) kan göras på danska eller engelska och förvaras av företaget. Om du vill ha en kopia av kontraktet, vänligen skicka ett mail till info@dihc.se . och vi skickar dig en kopia.

Pris och betalning:

I priset ingår moms och leverans där lastbilen kan / får köra (köparen måste lasta av produkten). Om produktionstiden är längre än 4 veckor kan vi acceptera 50% förskottsbetalning som beställning och 50% före lastning i lastbilen från fabriken. Produktionen av produkten börjar vid betalning av 50% och leveransen börjar vid resterande betalning av 50%.

Godkännanden och certifikat

Alla våra produkter som använder el, har CE-certifiering och kan hittas under: “Godkännanden och intyg”.

Vid användning av FAVORITTRÄD  e-shop är köparen skyldig att:

  • att inte ändra, kopiera, överföra, sälja, reproducera eller på annat sätt använda se e-shopwebbplats eller dess innehåll på ett förbjudet sätt.

DANSK INTERNATIONAL HANDELSCOMPAGNI ApS (DIHC APS) i WWW.VIRK.DK

MOMSNUMMER:  DK 26 18 32 51

ADRESSE: NANNERUPVEJ 3/5, 7870 ROSLEV

TELEFONNUMMER: +45 40184487

DIREKTØR: KRISTEN HEDEGAARD NIELSEN

EMAIL: dihc@mail.dk